21:32 | چهارشنبه 9 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنایع کوچک

وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود 10 هزار واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و گفت: هر ساله تعدادی از این واحدهای راکد به چرخه تولید برمی‌گردند.
از تحریمی که به داد تولید ملی رسید تا تبعیض در اخذ مالیات!
نماد برتر- طغیان کروناویروس، در کنار بحران اقتصادی سال‌های اخیر منجر به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای قطع زنجیره این اپیدمی شامل قرنطینه خانگی، فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی صنوف، مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و ... شد.
بازار محرم غافلگیرمان کرد/ارز نیمایی سهم افراد خاص شد!
نماد برتر- مدیر یک شرکت تولید پرچم در خمین گفت: در محرم سال جاری به جهت شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ایجاد شده تصور می گردیم که تولید کاهش داشته باشد، اما بر عکس سفارش ها بسیار قابل توجه بود و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید پرچم داشتیم.
فروش سهام در موقعیت فعلی توجیه منطقی ندارد
نماد برتر- پیش بینی شاخص های بازار سهام به دلیل تاثیرگذاری متغیرهای متنوع بر روند آن کاملاً مبتنی بر پیش بینی روند آن متغیرها است؛ لذا، اتفاق نظر در خصوص روند آتی شاخص سهام در میان تحلیل گران وجود ندارد.
معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت استان تهران
نماد برتر- معاون وزیر صنعت عمده ترین موانع پیش روی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی را مسائلی همچون تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات مرتبط با بیمه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده حدود ۱۵۰۰ واحد از ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد در کشور در طول سال ۹۹ مجدداً راه اندازی و به چرخه تولید بازگردند.
کدام واحدها در اولویت دریافت ضمانت‌نامه‌اند؟
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، واحدهای نیمه‌تعطیل، تعطیل و واحدهای مستقر در مناطق محروم را از جمله اولویت‌های این صندوق برای صدور ضمانت‌نامه برشمرد و از توقف صدور ضمانت‌نامه برای طرح‌های ایجادی خبر داد.
۳۹۰ واحد صنعتی احیا شدند
پایگاه خبری راد: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت.
تسهیلات ۲۶۳ میلیارد تومانی برای دانش‌بنیان‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک توسعه صادرات از افزایش همکاری‌های این بانک با شرکت‌های دانش بنیان و پرداخت ۲۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت‌ها خبر داد.
۱۰۰ خوشه صنعتی فعال وجود دارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه از مسیر کیفی‌سازی می‌توانیم صنایع را توسعه دهیم، گفت: باید به بحث کیفیت و فناوری توجه جدی شود. امروز فناوری که در تولیدات به کار گرفته می‌شود روز به روز در حال توسعه است و از این رو با سیاستهای حمایتی به دنبال ارتقای این مساله هستیم.
احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای موضوع شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.
آیین‌نامه اصلاحی ورود و صدور فلزات گرانبها در شورای پول و اعتبار تصویب شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها در وزارت صنعت و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.
مذاکره برای ورود مبل ایرانی به قطر
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران ممنوعیت واردات در صنعت مبل را به دلیل حجم بالای تولید، در رشد این صنعت بی‌تاثیر دانست و اظهار کرد که تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری وعده داده شده به کارگاه‌های مبل تاکنون پرداخت نشده است.
روش‌های متفاوتی برای فروش نفت داریم
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید گفت‌وگوها و لابی‌های سیاسی با خریداران نفت و همسایه‌ها ادامه پیدا کند.
شهرک‌های صنعتی هوشمند می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نهایی شدن طرح هوشمندسازی شهرک‌های صنعتی در این سازمان در فصل بهار خبر داد و گفت که واحدهای صنعتی می‌توانند از طریق این سامانه، شهرک صنعتی، زون و قطعه مورد نظر خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.
خسارت سیل چند هزار میلیارد تومان بود؟
پایگاه خبری راد: تعداد قابل توجهی از استان‌های کشورمان از همان روزهای آغازین سال درگیر سیل شدند و این اتفاق تلخ علاوه بر اینکه تلفات جانی بر جای گذاشت، خسارات مالی سنگینی نیز به کشور وارد کرد.